Εργοθεραπευτικά και Λογοθεραπευτικά ορόσημα για την σχολική ετοιμότητα

«Είναι το παιδί μου έτοιμο να πάει στην πρώτη Δημοτικού;
Ευκαιρία τώρα το καλοκαίρι να εξασκηθεί, παίζοντας και μαθαίνοντας!»


Εργοθεραπεία


          Γνωστικές/Αντιληπτικές δεξιότητες

  • Ικανότητα συγκέντρωσης και ικανοποιητική διάρκεια προσοχής τόσο σε δραστηριότητες τραπεζιού, όσο και στο χώρο.
  • Είναι σημαντική η καλή οργάνωση σε ένα πολυαισθητηριακό περιβάλλον, όπως το σχολικό που περιλαμβάνει πολλά ερεθίσματα.
  • Ανταπόκριση σε ομαδική εντολή και ικανοποιητικός χρόνος παραμονής σε καθιστή θέση.
  • Καλή ακουστική και οπτική μνήμη (ανάκληση έως 6 λέξεις/εικόνες).
  • Να αναγνωρίζει τη θέση αντικειμένων και του σώματός του και να τοποθετεί αντικείμενα χωρικά.
  • Να αντιλαμβάνεται τις έννοιες: πρωί - μεσημέρι - βράδυ, πριν - τώρα - μετά, χθες/σήμερα/αύριο και να λέει τις ημέρες της εβδομάδας με τη σειρά, να γνωρίζει τις εποχές του χρόνου & τις συνδέει με τα αντίστοιχα καιρικά φαινόμενα.
  • Φτιάχνει παζλ μέχρι 70+ κομμάτια, να επιλύει περίπλοκους λαβυρίνθους. etimotita
  • Να γνωρίζει και να διακρίνει τα σχήματα, γράμματα και αριθμούς.
  • Να διακρίνει δεξί/αριστερό.

    Λεπτή/Αδρή Κινητικότητα
  • Να έχει σταθερή πλευρίωση (να γράφει, σβήνει κλπ, μόνο με δεξί ή αριστερό)
  • Να έχει επιδέξιους χειρισμούς αντικειμένων με τα χέρια (γόμα, ξύστρα ψαλίδι)
  • Να έχει γραφοκινητικές δεξιότητες (δυναμική τριποδική σύλληψη μολυβιού, ζωγραφίζει εντός πλαισίου, ικανότητα αντιγραφής σχημάτων, συμβόλων, γραμμάτων και αριθμών)
  • Να έχει οπτικοκινητικό συντονισμό (συντονισμό χεριού και ματιού)
  • Να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται σε δραστηριότητες αδρής κινητικότητας (ισορροπία, συντονισμός κινήσεων, σκαρφάλωμα, ασκήσεις με πηδήματα και μπάλα)

          Αυτοεξυπηρέτηση

  • Πλήρης ανεξαρτησία στην ένδυση και την απόδυση, το μπάνιο, την τουαλέτα, το φαγητό, τη μετακίνηση.

 

Λογοθεραπεία

  • Να γνωρίζει βασικές έννοιες (ζώα, φρούτα, λαχανικά, χρώματα, σχήματα). Ενίσχυση μέσω του παιχνιδιού «Μάντεψε τι», βρίσκετε διάφορα αντικείμενα μέσα στον χώρο και τα περιγράφετε δίνοντας όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε, π .χ είναι φρούτο, είναι κίτρινο και αρέσει πολύ στην μαϊμού.
  • Να μπορεί να περιγράψει μια απλή εικόνα (Ποιος είναι, που βρίσκονται, τι συμβαίνει, πως τελειώνει).
  • Να μπορεί να αποδώσει τον ορισμό λέξεων (π.χ τι είναι μήλο , τι σημαίνει φοβάμαι).
  • Να μπορεί να περιγράψει μια σύνθετη εικόνα , πολλά οπτικά ερεθίσματα (Ποιος είναι, που είναι, πότε γίνεται, τι συμβαίνει, γιατί συμβαίνει, πως νιώθουν, πως τελειώνει).
  • Να μπορεί να δώσετε ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία.
  • Να μπορεί να σειριοθετεί  μια ιστορία γνωρίζοντας το πριν, το μετά και να την περιγράφει, π.χ. να μπορεί να περιγράψει με τη σωστή χρονική σειρά πως φτιάχνουμε ένα τοστ.test etimotitas
  • Να μπορεί να  αφηγηθεί τι συμβαίνει στο σχολείο, μπορεί να χρησιμοποιήσει τις λέξεις στην αρχή, μετά και στο τέλος.
  • Μπορείτε να διηγηθείτε μια αστεία ιστορία στο παιδί και μετά να του ζητήσετε να σας διηγηθεί και αυτό κάτι αστείο που του συνέβη στο σχολείο.
  • Να μπορεί να επιλύσει προβλήματα, δηλαδή έσπασε η μύτη από το μολύβι, τι πρέπει να κάνω;
  • Μπορείτε να βρίσκετε αντίθετα πράγματα μεταξύ τους και να βρίσκεται τις ομοιότητες και τις διαφορές.
  • Να μπορεί να φτιάξει μια ζωγραφιά και μετά να δημιουργήσει μια ιστορία.
  • Να ψάξει να βρει στον δωμάτιο 5 αντικείμενα που ξεκινούν με την ίδια φωνούλα.
  • Να βρει λέξεις που αρχίζουν από κάθε ένα γράμμα της αλφαβήτας.

 

Μαρία Ηλιοπούλου Εργοθεραπεύτρια
Κατερίνα Κατσώνη Λογοθεραπεύτρια

πίσω στα Αρχική

Share